Ons Frisia

Van Tessel en Westfriesland tot Noord-Friesland – Cultureel & Historisch

Zuiderzeemuseum Enkhuizen

Voorbeeld Online Serviceportaal Woningbedrijf Koggenland.
Gemeente Nieuws Woningen

Online serviceportaal woningbedrijf van start

Sinds 1 februari kunnen de huurders van gemeentelijk Woningbedrijf Koggenland hun meldingen en storingen aan de huurwoning online doorgeven via het nieuwe serviceportaal www.woningbedrijfkoggenland.nl. Ook is steeds meer informatie van en over het woningbedrijf terug te vinden via deze website.

Snellere afhandeling van meldingen

In de oude situatie konden huurders met storingen aan de huurwoning meldingen indienen via het gemeentelijk meldpunt of door te mailen of bellen met de gemeente. Deze meldingen werden vervolgens door de collega’s van het woningbedrijf doorgezet naar de betreffende aannemers. Deze tussenstap kostte administratietijd en werkte dus vertragend. In de nieuwe situatie hebben huurders één centraal punt waar zij via een kort keuzemenu online de melding indienen. De melding komt dan direct bij de juiste aannemer terecht zonder tussenkomst van de gemeente, wat een verkorting van de doorlooptijd inhoudt. Huurders zijn dus sneller geholpen via www.woningbedrijfkoggenland.nl.

Maaikel Meijners, coördinator Woningbedrijf Koggenland:

De meldingen komen direct bij de juiste aannemer terecht en die kan daar gelijk mee aan de slag. Wel zo prettig voor onze huurders. Wij hebben afspraken gemaakt met deze partijen over de afhandeling van meldingen en wij controleren steekproefsgewijs. Op deze manier houden we onze dienstverlening op hoog niveau.”

Wethouder Koos Knijn: “Doorontwikkeling woningbedrijf.”

Ik ben er trots op dat wij als kleine gemeentelijke organisatie met een uniek woningbedrijf het voor elkaar krijgen om de dienstverlening voor onze huurders te optimaliseren. We hebben met de raad afgesproken dat we op zoek zouden gaan naar doorontwikkeling van het gemeentelijk woningbedrijf en verbetering van de dienstverlening. Op deze manier geven we daar een mooie invulling aan”, aldus wethouder Koos Knijn.

Alle informatie en dienstverlening op één plek

Naast een verbetering van afhandeling van meldingen streven we ook naar meer informatie van en over het woningbedrijf via www.woningbedrijfkoggenland.nl. Op dit moment zijn er verschillende plekken waar huurders informatie kunnen vinden over het woningbedrijf en het huren van een woning. Zo staat informatie over het huren van een woning op de gemeente website, maar ook op Woonmatch (waar ook het aanbod van huurwoningen te vinden is); en het doen van een melding moest weer via het gemeentelijk meldpunt. “Laten we alle informatie en dienstverlening gewoon onderbrengen op één plek; dat is wel zo handig voor onze huurders”, aldus Maaikel Meijners.

Meer weten?

Informatie over het woningbedrijf, het huren van een woning en het aanbod van huurwoningen vindt u via www.woningbedrijfkoggenland.nl.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *